61-jarige sterft aan CO-vergiftiging door barbecue in huis

een ongeval met co-vergiftiging is een man van 61 in het nederlandse doesburg woensdag dodelijk geworden. Nu blijkt dat er geen penarie was met de verwarming, maar dat er een grill in huis stond. Lang werd gedacht dat de cv-ketel de toneel zou zijn, maar donderdagavond maakte de politie beroemd dat het gaat om een houtskool-barbecue. Die zou in de verblijf zijn neerzetten, bleek uit het onderzoek naar het ramp aan de monseigneur bekkerslaan in doesburg. Dat onderzoek is nu afgerond, meldt de politie. Bij onderzoek naar de cv-ketel zijn ’geen mankementen geconstateerd’. Behalve de 61-jarige man koopwaar er een vrouw van 45 jaar en een jongetje van 7 thuis. Zij werden met haast naar het logement gebracht, en verkeren odertussen exclusief levensgevaar.